Otroliga 100% av hyresgästerna trivs hos Mannersons

Vinnarna av Kundkristallen korades under torsdagen och Mannersons tog stolt emot tre prestigefyllda priser i kategorierna Högsta Serviceindex, Högsta Produktindex och Högsta Profil. Bland annat svarade otroliga 100% av hyresgästerna att de trivs med Mannersons som hyresvärd.

Intresset för kundnöjdhet ökar i takt med att konkurrensen om hyresgästerna skärps. Årets undersökning inkluderar ca 140 bolag och drygt 640,000 lägenheter över hela Sverige, Mannersons höga värden visar att god service och närhet till kunden är vägen till nöjda hyresgäster.

Vår bedömning är att kundnöjdhet kommer få ett allt större värde i takt med att hyresbostadsmarknaden närmar sig en jämnvikt. Ökad konkurrens kommer förhoppningsvis leda till större valmöjligheter för hyresgästerna och i förlängningen en differentiering i hyresnivåer.

Vi bygger vår lönsamhet på långsiktiga kundrelationer och kvalitet. Undersökningen från AktivBo hjälper oss att mäta vår konkurrenskraft i förhållande till hela den svenska marknaden. Vinsten stärker vårt varumärke och skapar förutsättningar för tillväxt genom en stark efterfrågan på våra lägenheter.

– ”Hela företaget deltar aktivt i arbetet under året, bland annat är samtliga medarbetare ute och delar ut undersökningarna och får då en bra inblick i hur våra hyresgäster har det i sina lägenheter. För att ytterligare öka tillgängligheten har vi utvecklat en boendeapp tillsammans med Tenant Experice-bolaget Avy och kan nu erbjuda en bred portfölj av tjänster som ytterligare bidrar till att höja attraktiviteten på våra bostäder, säger VD Carl-Fredrik Grönhagen.”

Benchmark Event arrangerades av AktivBo för 15:e året i rad. AktivBo genomför kundundersökningar åt privata och kommunala fastighetsbolag. Mannersons har varit nominerade flera gånger tidigare och vunnit flera kategorier, blanda annat serviceindex fem gånger. AktivBo-undersökningen är ett viktigt verktyg i arbetet med att skapa en så bra kundupplevelse som möjligt