Mannersons fokus stavas kundnytta

Mannersons Fastigheter i Linköping är ett femte generationens fastighetsbolag som i över 130 år varit en del av stadens utveckling. Bolaget ligger i topp vad gäller kundnöjdhet och lanserar nu en egen hyresgästapp som ska öka kundnyttan ännu mer. En lansering som innehåller flera funktioner som de är först i Sverige med.

 

Vi är en lokal aktör och konkurrerar genom att vara nära och ge en personlig service, säger Carl-Fredrik Grönhagen, vd på Mannersons Fastighets AB.

 

I flera år i rad har företaget vunnit den årliga Kundkristallen som delas ut av undersökningsföretaget AktivBo. För Mannerson är det ett långsiktigt arbete att arbeta med kundnöjdhet. Och de är noga med att de insikter de får ta del av i de årliga kundundersökningarna omvandlas till konkreta åtgärder i fastigheterna.

 

– Våra hyresgäster har bland annat föreslagit att vi ska erbjuda ett fullutrustat cykelrum med verkstad och cykeltvätt, liksom utegym och trygghetsskapande fastighetsåtgärder.

Satsar på app

Förutom att alltid vara nära sina hyresgäster, vill Mannersons även ligga i framkant vad gäller digitalisering. Den senaste investeringen är i en hyresgästapp som lanserades i augusti förra året. Appen är framtagen av Avy.

 

– Det är något som kunderna efterfrågar. Och den hjälper oss att leverera
en bättre service till de boende.

 

Läs mer på Fastighetsägarna.se.